Jun 05, 2019

Advanced Bionics ilmoitti, että yhtiön HiRes™ Ultra 3D -sisäkorvaistutteelle on myönnetty parhaan lääkinnällisen laiteratkaisun MedTech Breakthrough Award 2019 -palkinto.

Valencia, CA, June 5, 2019 – Advanced Bionics (AB) ilmoitti, että yhtiön HiRes™ Ultra 3D -sisäkorvaistutteelle on myönnetty parhaan lääkinnällisen laiteratkaisun MedTech Breakthrough Award 2019 -palkinto.
HiRes™ Ultra -istutteeseen pohjautuva ja AB:n oman tuotekehitystiimin kehittämä uusi istute on vaivaton ja kivuton ratkaisu istutekäyttäjille, joiden on jossain vaiheessa mentävä magneettikuvaukseen. Istutteen uutta usean magneetin kokoonpanoa ei tarvitse poistaa kirurgisesti eikä käyttäjän päätä sitoa edes korkean resoluution magneettikuvauksissa, joten käyttäjälle ei aiheudu kuulokatkoksia kuvauksen vuoksi.

”Otamme ylpeinä ja kiitollisina vastaan tämän arvostetun palkinnon parhaasta lääkinnällisestä laiteratkaisusta”, sanoo Sonovan Cochlear Implants (CI) -ryhmän Vice President, FT Victoria Carr-Brendel. ”Palkinto on hieno tunnustus Advanced Bionicsin tiimin luovuudesta ja kovasta uurastuksesta viimeisten vuosien aikana. Ultra 3D -istutteiden uusi magneettitekniikka parantaa monien istutekäyttäjien elämänlaatua ja tekee magneettikuvauksista vaivattoman ja kivuttoman kokemuksen.”

Innovatiivinen usean magneetin Ultra 3D -kokoonpano mukautuu aina magneettikentän suuntaiseksi potilaan asettelusuunnasta ja liikkeistä riippumatta. Tämän ansiosta sisäkorvaistutteen aikuis- ja lapsikäyttäjille voidaan tehdä turvallisesti korkean resoluution kuvantamistoimenpiteitä, kuten 3,0 teslan magneettikuvauksia, ilman kirurgisia toimenpiteitä tai pään sidontaa ja ilman kipua, epämukavia tuntemuksia tai pään asennon rajoittamista magneettikuvauksen aikana.

Magneettikuvaukset ovat yleistymässä erilaisten lääketieteellisten tilojen diagnostisena välineenä. Ennen magneettikuvausten kanssa yhteensopivan sisäkorvaistutteiden magneettitekniikan kehittämistä käyttäjille ja terveydenhuollon ammattilaisille aiheutui jatkuvasti hankaluuksia magneettikuvauslaitteiden aiheuttamista magneettikentistä, jotka vaikuttivat sisäkorvaistutteen magneettiin pään sisällä ja aiheuttivat kipua. Vaikka tätä ongelmaa voitiin jossain määrin lievittää käyttämällä pään sidontaa ja/tai magneettikentän huolellista kohdistamista suhteessa sisäkorvaistutteeseen, magneetin poistaminen päiväkirurgisella toimenpiteellä oli yleinen käytäntö ennen korkean resoluution magneettikuvauksia. Tämä tarkoitti myös sitä, että potilas menetti kuulonsa prosessin ajaksi.

HiRes Ultra 3D:n myötä AB kehitti uuden usean magneetin tekniikan, joka on yhteensopiva magneettikuvausten kanssa. Tämän ansiosta sisäkorvaistutteiden käyttäjät voivat olla rauhallisin mielin magneettikuvausta mahdollisesti edellyttävien nykyisten ja tulevien terveysongelmien suhteen. Usean magneetin kokoonpano on myös suunniteltu kestämään toistuva altistuminen magneettikuvauksille ilman magneettisen voiman tai magneetin osien liikkuvuuden heikentymistä.

Tietoa Advanced Bionics

Advanced Bionics kehittää alansa maailmanlaajuisena edelläkävijänä kuuloratkaisuja vaikeasta erittäin vaikeaan kuulonalenemaan kärsiville ihmisille, joille kuulokojeista ei enää ole apua. Vuonna 1993 perustettu ja vuonna 2009 Sonova-konsernin tytäryhtiöksi siirtynyt AB kehittää huippuluokkaista sisäkorvaistuteteknologiaa, joka mahdollistaa sisäkorvaistutteiden käyttäjille paremman kuulon. Kuuloalalla ainutlaatuinen yhteistyökumppanuus sai alkunsa, kun AB:stä tuli Phonakin tavoin osa Sonova-konsernia. Sisäkorvaistute- ja kuulokojealan innovaatiojohtajien yhteistyö on tuottanut jatkuvasti uusia, uraauurtavia kuuloratkaisuja.

AB:lla on myyntiä yli 50 maassa, ja sillä on vakiintunut maine suorituskykyisten ja alan kehittyneintä teknologiaa edustavien tuotteiden kehittäjänä. Yrityksen teknisiä asiantuntijoita ja ammattilaisia ympäri maailmaa yhdistää sitoutuminen tinkimättömään työntekoon ja parhaaseen mahdolliseen laatuun.

Tietoja Medtech Breakthrough

Teknologista innovaatiota ja edelläkävijyyttä palkitsevaan maailmanlaajuiseen Tech Breakthrough, -ohjelmaan kuuluva MedTech Breakthrough on riippumaton palkinto-ohjelma, jonka tarkoituksena on antaa tunnustusta lääkintä- ja terveydenhoitoteknologia-alan parhaille yrityksille, tuotteille, palveluille ja asiantuntijoille. MedTech Breakthrough -palkinnot tuovat lääkintä- ja terveydenhoitoalan uraauurtaville yrityksille ja tuotteille näkyvyyttä ja julkista tunnustusta. Ohjelman palkintokategorioita ovat muun muassa Patient Engagement, mHealth, Health & Fitness, Clinical Administration, Healthcare IoT, Medical Data ja Healthcare Cybersecurity. Lisätietoja on osoitteessa MedTechBreakthrough.com.

See the Press Release here

Mediayhteyshenkilö